woensdag 29 april 2015

Centraal Beheer begrijpt eigen beleid niet meer



Als sinds januari ben ik bezig om de risico-opslag in mijn hypotheek omlaag te krijgen. Tot zover geen resultaten en alleen maar frustraties. Deze week weer een brief van ze gekregen waaruit blijkt dat ze hun eigen beleid niet begrijpen.

In januari heb ik de WOZ-waarde opgestuurd waaruit blijkt dat de WOZ-waarde de hypotheekschuld overtreft. In maart kreeg ik eindelijk bericht. Bij een waardebepaling aan de hand van de WOZ-waarde houden ze 80% van de waarde aan. Mijn hypotheek zat daar nog boven, dus helaas.

Contract opgenomen met Centraal Beheer om te overleggen wat de mogelijkheden zijn. Ik kreeg het advies om mijn huis te laten taxeren om de huidige marktwaarde te bepalen. Uit de taxatie kwam een bedrag van €190.000. Ruim voldoende om mijn risico-opslag in de hypotheek sterk te verlagen.

Ik heb mijn huis laten taxeren (uiteraard op eigen kosten), en het taxatierapport naar de verzekeraar gestuurd. Nu heb ik een brief ontvangen van Centraal Beheer dat zij mijn verzoek niet kunnen uitvoeren. Ze vragen nu weer om de laatste WOZ waarde!! Er stonden meer onjuistheden in de brief, maar dit zal ik jullie besparen. Het zal toch niet waard zijn dat een officiƫle taxatie niet geldig is om de verkoopwaarde te bepalen?

Vandaag een klacht naar Centraal Beheer gestuurd. Het lange wachten kan weer beginnen.

6 opmerkingen:

  1. Ik begrijp je frustratie.
    Zaakje Kifid denk ik. Nog meer gedoe.
    Elke cent meer rente wordt door de bank bevochten. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pffff. Dan kan 75% van de klanten die wat willen veranderen wel een klacht indienen.

      Verwijderen
  2. Belachelijk dat het zoveel tijd en moeite moet kosten om een administratieve handeling uit te voeren. Als zij er overigens gebaat bij zijn, kunnen bedrijven overigens veel sneller op situaties inspelen. Jammer dat het op deze manier werkt. Niet heel klantvriendelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom in de realiteit....en jij nog 10 jaar? Of toch iets vlugger misschien als je dit soort ervaringen leest?

      Verwijderen
  3. Vergeet niet om de teveel betaalde rente vanwege de trage afhandeling van je verzoek, terug de vorderen. Zo ontving ik onlangs 50 euro, ook omdat ABNAmro zo traag was en formulieren kwijt maakte...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, het klinkt helaas allemaal zo bekend! Als klant word je toch vaak met een kluitje het riet ingestuurd. Enkel extra reden om zo snel mogelijk van die akelige hypotheek af te zijn... en nog vele andere redenen overigens. Sterkte met alle rompslomp! Even Apeldoorn bellen is niet afdoende; blijkt.

    BeantwoordenVerwijderen