zondag 25 november 2012

Hypotheek versneld aflossen met bloggen



Mijn wens om mijn aflossingsvrije hypotheek versneld af te lossen is ingegeven door de sterke daling van de huizenprijzen. Daarnaast ben ik na gaan denken over hoeveel ik eigenlijk betaal aan hypotheekrente. Voor mijn aflossingsvrije hypotheek moet ik 5,75% betalen. Door extra geld te verdienen ga ik mijn hypotheek versneld aflossen.

Ik heb voor mijzelf geen bedrag opgelegd dat ik jaarlijks moet gaan afbetalen. De hoogte van de aflossing is afhankelijk van mijn inkomsten als blogger. De inkomsten zijn sterk afhankelijk van opdrachten. Ik heb als blogger minimaal een maandelijks inkomen tussen €600 en €850 bruto, zelfs als ik een maand niets doe. In een aantal jaren tijd heb ik 1025 artikelen geschreven voor Infonu.nl. Deze artikelen blijven maandelijks geld opleveren, ook als ik geen nieuwe artikelen schrijf. Ik moet wel periodiek aanpassingen doorvoeren om te voorkomen dat artikelen achterhaald zijn.

De overige inkomsten komen voort uit lossen opdrachten van vergelijkingssites en andere financiele websites. In betere tijden verdien ik nog €1.200 per maand bij aan losse opdrachten. In slechtere tijden kom ik een stuk lager uit.

De verdiensten zijn natuurlijk wel bruto verdiensten. In september heb ik €12.000 afbetaald en in december ga ik nog €2.000 aflossen.

In 2013 ga ik om de twee maanden het verdiende geld doorstorten naar de hypotheekbank. Hierbij houd ik wel rekening met het bedrag dat nog aan de Belastingdienst betaald moet worden. Iedere twee maanden €1.500 aflossen moet gaan lukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten