vrijdag 7 december 2012

Aflossingsvrije hypotheek om te zetten tot april 2013



Veel huizenbezitters proberen nog in 2012 van hun aflossingsvrije hypotheek af te komen. Een omzetting van de hypotheek moet plaatsvinden in 2012. Minister Stef Blok heeft vandaag aangegeven dat de termijn verlengd gaat worden tot 1 april 2013.

Het was bijna niet meer mogelijk om nog een afspraak te krijgen bij de bank om de bestaande aflossingsvrije hypotheek nog om te zetten naar bijvoorbeeld een spaarhypotheek. Om huizenbezitters toch nog de mogelijkheid te bieden om van de aflossingsvrije hypotheek af te komen, is de termijn verruimd.

Persoonlijk kies ik ervoor om mijn aflossingsvrije hypotheek zo snel mogelijk vanuit mijn spaarrekening af te lossen. Ik kies voor aflossen in mijn eigen tempo en ik wil de aflossing zelf in de hand houden. De hypotheek omzetten naar een andere hypotheekvorm is natuurlijk ook een mogelijkheid om van de aflossingsvrije hypotheek af te komen. In hoeverre dat verstandig is hangt van vele zaken af. Om te bepalen wat de beste keuze is in uw situatie, kunt u het beste een afspraak inplannen met uw hypotheekadviseur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten