vrijdag 28 december 2012

Aflosplan maken voor 2013



Wie het aflossen serieus wil aanpakken, moet een plan van aanpak maken. Hoe denkt u uw doel te realiseren? Een aflosplan maakt niet alleen inzichtelijk hoe u uw doel kunt realiseren, maar het is ook een stok achter de deur.

Mijn doel is om mijn aflossingsvrije hypotheek zo snel mogelijk af te lossen, maar er zijn teveel afhankelijkheden om een concreet aflosplan te maken. Het bedrag dat ik kan gebruiken om extra af te lossen is afhankelijk van mijn inkomsten als blogger. Ik weet niet hoeveel ik ga verdienen in 2013. Sterker nog, ik weet zelfs niet bij benadering wat ik ga verdienen in januari, laat staan over heel 2013.

Over 2012 heb ik €14.000 weten af te lossen op mijn aflossingsvrije hypotheek. Dit was deels extra spaargeld dat ik in de loop der jaren heb opgebouwd. Voor 2013 hoop ik op een zelfde bedrag. Mijn aflossingsvrij deel bedraagt nu nog €91.352. Indien het mij lukt om jaarlijks €14.000 af te lossen, ben ik in 6,5 jaar van mijn aflossingsvrije hypotheek af. Ik streef naar een aflossing in een periode van 5 jaren vanaf 2013 gerekend. Ik bereik mijn doel als ik de komende vijf jaren jaarlijks €18.270 aflos.

Waarschijnlijk te ambitieus!

1 opmerking:

  1. te ambitieus is niet motiverend.probeer een bedrag per maand te reserveren.bv 500 *12=6000
    word het meteen leuker(indien mogelijk)veel succes tinus

    BeantwoordenVerwijderen