dinsdag 23 oktober 2012

Hypotheek omzetten naar andere hypotheekvorm? Waarom?



Ik heb ervoor gekozen om mijn fouten uit het verleden recht te zetten door extra af te lossen. Een andere mogelijkheid is om de beleggingshypotheek in combinatie met een aflossingsvrije hypotheek om te zetten naar een andere hypotheekvorm, maar waarom zou ik dat doen?

Achteraf niet slim om te kiezen voor beleggen in combinatie met aflossingsvrij, maar de vlag hing er anders bij in 2004. Ik kan moet fouten nu herstellen door mijn hypotheek om te zetten naar een vorm die zorgt voor een zekere aflossing op einddatum. Om deze omzetting te realiseren ben ik afhankelijk van de mogelijkheden die banken mij bieden en ik moet extra kosten maken om de hypotheek over te sluiten.

Na de omzetting zullen mijn maandlasten sterk stijgen, wat natuurlijk logisch is. De zekere aflossing moet op de één of andere manier gefinancierd worden.

Mijn doel is eenvoudig…..de hypotheekschulden moeten de komende jaren sterk zakken. Voor mij is het slimmer om de hypotheek ongewijzigd te laten en mij te focussen op het extra aflossen. De kosten die ik anders zou moeten maken om de hypotheek over te sluiten, kan ik beter gebruiken om de schulden te verlagen.

Ik laat ook bewust mijn beleggingsverzekering ongewijzigd doorlopen. De geïnvesteerde gelden zullen een keer weer gaan profiteren van een herstellende beleggingsklimaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten